neděle 9. února 2014

Domácí celozrnný chléb

Další položkou z mých 101 cílů, kterou jsem se rozhodla splnit, se stala ta s číslem 19 - upéct domácí chléb. Na internetu jsem zkoumala různé recepty a nakonec se mi jako nejvhodnější varianta zdál recept od Veroniky. A udělala jsem dobře, tak výborný chleba jsem nikdy nejedla!
Přináším vám mou lehce pozměněnou verzi.


Budeme potřebovat:
• 3 hrnky pšeničné celozrnné hladké mouky
• 2 lžičky kmínu
• 2 lžičky soli
• kostička droždí
• 1 - 11/2 hrnku vlažné vody
• slunečnicová semínka

Postup:
Všechny suroviny smícháme a těsto necháme kynout 45 minut na teplém místě. Poté těsto znovu propracujeme a necháme kynout dalších 45 minut. Předehřejeme troubu na 230°C, plech vyložíme pečícím papírem a z těsta na něm vytvoříme bochánek. Můžeme ho posypat dalšími semínky. Pečeme asi 45 minut na přibližně 230-200°C.

Je to jeden z nejlehčích chlebových receptů, na které jsem narazila a navíc je univerzální. Můžeme použít jakékoliv druhy mouk, semínka podle své chuti a nebo přidat i nějaké ingredience navíc, například bylinky. A chutná opravdu skvěle!

2 komentáře:

  1. Domácí pečivo je nejlepší ! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já se zamilovala do domácího kváskového pečiva :) Každopádně tvůj chleba vypadá moc dobře :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář budu ráda a s radostí na něj odpovím! :)