pátek 10. ledna 2014

7 Minutes Fitter (HIIT)

Pokud máte v notebooku, tabletu nebo mobilu Windows 8, mohli jste v jejich obchodě narazit na šikovnou HIIT aplikaci pro začátečníky - 7 Minutes Fitter. Jedná se o intenzivní kruhové cvičení, kdy se po dobu třiceti sekund snažíte udělat co nejvíce opakování daného cviku (ale pozor na správnou techniku!) a poté deset sekund odpočíváte.


Já sama jsem ho cvičila ve čtvrtek, bylo to moje první HIIT a očekávala jsem, jak mě totálně oddělá, ale nakonec jsem se ani moc nezpotila. V popisu píšou, že je vhodné pro začátečníky, což já jsem, ale čekala jsem od toho trochu víc. Proto jsem se rozhodla, že bych příští týden konečně chtěla vyzkoušet ZWOW od Zuzky, když o ní všichni tak mluví.

Pokud by si někdo 7 Minutes Fitter chtěl vyzkoušet, připravila jsem si pro vás timer s jednotlivými cviky. Je nastaveno na dvě kola, mezi nimi je pauza navíc 45 sekund.



A z jakých cviků je tento HIIT poskládaný?

Jumping Jacks



Wall Sit



Push-up



Abdominal Crunch


Step-up onto chair


Squat


Triceps dip on chair


Plank

High knees


Lunge


Push-up and rotation


Side plank

Každý cvik se cvičí 30 sekund a mezi nimi se 10 sekund odpočívá. Takže jedno kolo, které se skládá z 12ti cviků bude trvat 7 minut.
A v čem je 7 Minutes Fitter výhodný? Ukáže vám, jaký cvik zrovna máte cvičit a odpočítává vám, jak dlouho ho ještě musíte cvičit. V době odpočinku vám poradí, jaký cvik následuje, takže si nemusíme cviky pamatovat.
V popisu doporučují odcvičit si 2-3 kola, aby HIIT měl nějaký efekt.

Já jsem si odcvičila pouze dvě kola, protože jsem se už od pondělí necítila moc dobře, ale i tak vám sem moje skore napíšu, pro porovnání, nebo abyste si mohli zvýšit ego :D

Jumping Jacks: 30/30
Wall Sit: 30 sec/30 sec
Push-up: 7 pánských + 5 dámských / 12 dámských
Abdominal Crunch: 14/16
Step-up onto chair: 14/12
Squat: 18/18
Triceps dip on chair: 13/13
Plank: 30 sec/30 sec
High knees: 76/80
Lunge: 15/15
Push-up and rotation: 8/7
Side plank: 30 sec/26 sec

Nejsem žádný sportovec, cvičím teprve něco málo přes měsíc (a taky to podle toho vypadá :D), ale nešla jsem do toho naplno a bylo mi špatně, příště to bude lepší :)
Každému doporučuji si svoje výsledky zapisovat, abyste v budoucnu měli s čím porovnávat a radovat se, jak jste pokročili :)

Největší problém mi dělal Side plank a Push-up and rotation. Side plank jsem dělala na dlani a ne na předloktí, protože moje slabý tělíčko se na předloktí nedokázalo udržet ani sekundu :D A z push-up a rotation jsem vážně umírala, na tom chci zapracovat!
A dneska jsem zjistila, že jsem ještě ke všemu cvičila špatně step-up onto chair, takže by to taky vypadalo jinak :D no jo, myslet znamená hovno vědět

A já vám přeji prosportovaný víkend bez myšlenek na školu a spoustu pohybu venku, protože má brzo napadnout sníh! Jaký HIIT je váš nejoblíbenější?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý komentář budu ráda a s radostí na něj odpovím! :)