sobota 22. března 2014

Čokoládové cupcakes s banánovo-tvarohovým krémem

Na cupcakes jsem se chystala už někdy o jarních prázdninách, ale znáte to, lehnete do postele, pustíte si film a už jste děsně líní zase vstát :D Takže jsem se do pečení pustila až dnes a tím jsem si i splnila cíl číslo 27 z mého seznamu 101 cílů za 1001 dní :)

Nechala jsem se inspirovat u Veroniky z ghetta blogu, ale u receptu jsem udělala pár změn. Krém jsem si vymyslela podle sebe, byl sice trochu řidší (to by vyřešil krátký pobyt v ledničce, ale komu by se chtělo čekat, žejo), ale jinak chuťově výborný :)


Těsto


Ingredience

• 50 g kakaa
• 240 ml vařící vody
• 90 g celozrnné polohrubé mouky
• 90 g hladké mouky
• špetka soli
• prášek do pečiva
• vanilkový cukr/vanilkový extrakt
• 125 g másla pokojové teploty
• 200 g cukru krystal
• 2 vejce
• Tabulka čokolády na vaření

Postup

Troubu předehřejeme na 190°C. Kakao rozmícháme ve vařící vodě a necháme chladnout. V misce smícháme sypké ingredience (2 druhy mouky, prášek do pečiva  a vanilkový cukr). V další misce rozmixujeme na kostičky nakrájené máslo (pokud ho vyndaváte z mrazáku, vyndejte si ho už ráno a pečte až odpoledne, ať se s tím pak nemusíte patlal děsně dlouho jako já :D). Postupně přidáme cukr, poté po jednom vejce a nakonec sypké ingredience. Všechno hezky promixujeme. Jako poslední vmícháme vychladlé kakao a přidáme nakrájený řádek čokolády na vaření.
Těsto lijeme do dvojitých košíčků na muffiny, cca do dvou třetin, protože těsto vyběhne. Cupcaky ještě posypeme nakrájenou čokoládou (cca 4mi kostičkami). Mně to vystačilo na 24 cupcakes.
Pečeme cca 18 minut, dokud se těsto nelepí na špejli. Poté je necháme vychladnout (alespoň půl hodiny)


Krém

Ingredience

• 250 g tvarohu
• 125 g másla
• 100 g cukru moučka
• trocha rumu
• banán

Postup

V misce rozmixujeme na kostičky nakrájené máslo, postupně přidáme cukr moučku a rum (ale opravdu jenom trochu, jinak bude krém moc tekutý), tvaroh a rozmačkaný banán. Necháme vychladnout v ledničce, nebo strčíme na pár minut do mrazáku (já jsem to neudělala a krém byl moc řídký). 
Vychladlé cupcaky zdobíme krémem, banánem, kouskem čokolády, srdíčky, kuličkami, čímkoliv nás napadne.


Cupcaky jsou opravdu výborné, smlsla si na nich celá rodina :) Extra čokoládové a krém jim dodá takový nový rozměr :D Určitě je vyzkoušejte, nejsou náročné ani na přípravu, ani na suroviny :)


2 komentáře:

  1. Vypadají skvěle, určitě je někdy zkusím :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Mmm, ty jsou jednak krásné a roztomilé a jednak musely být naprosto výborné-kombinací banán a čoko se nedá nikdy nic zkazit :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář budu ráda a s radostí na něj odpovím! :)